♦ It's Lembu,Lembu.
(2 letter)
Assalamualaikum dan Hello.

Sekang ramai sudah orang post pasal Raya Aidil Adha.Saya masih terhegeh hegeh nak buat /tengah buatlah ni\.Btw,tadi terjumpa post yang menarik pasal lembu.

------------------------------------------------------------------------------------
Pada suatu hari,
Kecoh lah satu dunia blog apabila seekor lembu jantan telah terlepas dari kandang peliharaan saudara topotato yang terletak di daerah cisdel.com yang amat terkenal kerana memiliki seekor lembu gebu gebu comel bermata bulat berhidung bulat kecil seperti polka dots di atas kedua dua bibir mungil berwarna pink yang pandai beraksi.

Lembu jantan itu telah hilang tidak tahu ke mana perginya, jadi tuan kepada lembu jantan itu yakin saudari saudara topotato telah melancarkan suatu peperangan bertajuk contest mencari lembu cisdel . oleh kerana kasihan melihat rintihan saudara topotato, saya, nurliyana binti ainul atau nama glamournya Liyana Lunia menjalankan sedikit penyiasatan  the making of err, lembu cisdel?

Sila pasang seatbelt dahulu sebelum membaca entry yang sedih ini.
Satu hari yang indah, lembu cisdel berjalan jalan di sekitar keyboard di office nur liyana.Sambil berjalan jalan, lembu cisdel melilau lilau memandang entah apa entah. (dari kejauhan terlihat lah kandang cisdel.com yang jauh di mata dekat dihati tersebut)
Tiba tiba , lembu cisdel terjumpa sebotol air twister yang sedap, menarik dan tertarik tetapi lembu cisdel adalah tidak berani meminum air twister tersebut takut usus besar dan kecil beliau pun ikut twist juga jadi abailah botol tersebut tanpa was was.
Sedang lembu cisdel berjalan jalan , tiba tiba mata beliau terbuntangg, sangat buntang sampai daku pun seram apahal dia ni bikin saspen pulak. engkau saspen tak? 
Lepas mata terbuntang, mata dia mungkin terasa pedih, lalu menggosok matanya kerana pedih dan juga kerana unbelievable apabila ada sesuatu di depan beliau ( er, mug kucing tu abaikan, tak ada part dia dalam cerita ini (T_T)
Matanyaa kembali terbuntang apabila terjumpa sekotak yang berkalepul di depan mata sambil membaca nota nota yang tertulis di kotak tersebut, tetapi beliau terasa freak, apahal aku tak faham satu hape pun nota dekat kotak tu kemudian baru teringat beliau adalah buta huruf.
Apabila kotak itu dipusingkan, terpampanglah wajah lembu comel di depan kotak itu.
Oleh kerana terpengaruh dengan wajah comel lembu tersebut serta melihat badan lembu comel terlampau gebu, akhirnya anda semua boleh lah tahu apa yang terjadi pada lembu cisdel.
Dan akhirnya, ini lah yang berlaku kepada lembu cisdel. beliau sanggup menyerahkan body beliau kepada kilang pembuat minuman marigold dan dijual oleh seven eleven dengan harga cuma RM 1.60 , sedih sangat kesudahan hidup lembu cisdel.com. HUWAAA terpaksa lah encik topotato memelihara binatang lain contohnya kuda atau keldai.

------------------------------------------------------------------------------------
Amacam,best tak cerita ni?Haha Ain curi story ni dari kak Liyana Lunia.Genius otak dia.Pandai buat cerita.Haha ;D.


Selamat Menyambut Hari Raya Haji Kepada Yg BerAgama Islam
──────▄▌█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▌
───▄▄██▌█ .................. PON - PON - PON ..............
▄▄▄▌▐██▌█ ........Lembu dan kambing Dah Sampai ......
███████▌█▄▄▄___________________________▄▄▄▄▄▌
▀❍▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀❍❍▀▀


Waalaikumussalam .

Esok cuti.Yeay tapi kenapa cuti sehari je T^T.


newer post
older post



Edited by Ain Fadhilah.Full ispiration by NA and CL